Wednesday, December 15, 2010

The War is End?

Cikgu : lepas ni merdeka la ya
Aku : hari hari merdeka cikgu
Cikgu gelak je dan tepuk aku,aku terasa sangat hari tu.Cikgu tahu maksud aku tu,menepuk sambil tersenyum sedih dengan ketiadaan aku selepas ini.Aku kata merdeka sebab kehidupan aku semasa peperiksaan berlangsung sama macam hari-hari biasa aku.Orang lain bertungkus lumus study tapi aku buat slumber dek ja.Apa lah akan jadi pada aku lepas ni.Sedih jugak kalau ingat balik benda-benda yang aku pernah buat kat sekolah tu.Yang cikgu tahu sampai lah cikgu tak tahu.Nak mintak maaf malu pula tahulah hati remaja,darah membara.Yang selalu dikata relax,steady,tak takut apa (sir fahmi).Diam-diam berisi,buat kerja sorang-sorang(sir chia & cikgu amin).Selagi dia ada dia akan merosakan sekolah ni (HEM).Adakah aku akan meloncat dan memeluk cikgu dengan keputusan yang baik atau aku akan ambil result dan terus keluar menyambung kehidupan yang masih panjang?Ketepikan sedih-sedih ni ya.Apa-apa pun sekarang baru rasa,apa orang tua kata tu semua betul dengar je la,sure jadi Doktor haha.Tapi masa tak boleh ulang,aku dapat banyak pengalaman.Ponteng sekolah tidur atas motor,ponteng kelas main judi,mengorat budak petang,conteng2 sebab HEM tu memang bodoh,jual rokok sebab nak tolong kawan2 yang berada dalam kesangapan haha dan macam2 lagi.Jadi la tu ye,kepada budak2 baik tu rugilah korang tak rasa kehidupan sekolah yang benar kan haha.Jangan dah 18 ni kejutan budaya dah ya semak kepala nanti kami tengok.Dah rasa semua dah,jadi matanglah dari yang tak pernah rasa.Pengalaman itu penting dalam kehidupan,cubalah semua dan tanggunglah sendiri dia akhirat.Tapi pada aku pengalaman lebih penting,goodbye mahawangsa.Sekolah kesayanganku dan tempat aku menimba ilmu.Apa yang aku dah buat tu lah bakti ku haha(moto sekolah:Buktikan Baktimu).Nanti dapat result saya pergi lagi ye,rindu pulak dekat cikgu cikgu.Bye

2 comments:

  1. hati remaja haha lawak gila 'tebaiiikk' !

    ReplyDelete
  2. mana boleh lawak2,la ni semua serius ja ahha

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.